
Open inschrijvingen geopend!
Goed nieuws. Onze open inschrijvingen zijn weer geopend! Dit jaar hebben we nog allemaal mooie trainingen staan waar je je…
Binnen de Praktijkacademie Technische Groothandel PiTtiG adviseren we technische groothandels steeds meer in -wat we noemen- het nieuwe leren. Om leren maximaal te laten landen op de werkvloer. Onze inzichten zijn niet in een laboratorium ontwikkeld, maar zijn ontstaan in samenwerking met technische groothandels zélf, waar we samen e-learnings mee maken, academies mee bouwen of leercommunities opzetten. Zijn ontstaan door goede ideeën uit te werken, te zien dat sommige goede ideeën in de praktijk helemaal niet zo goed zijn en anderen juist weer wel. Wat is onze top 5 van het nieuwe leren?
Binnen de Praktijkacademie Technische Groothandel (PiTtiG) adviseren we technische groothandels steeds meer in – wat we noemen – het nieuwe leren. Om leren maximaal te laten werken op de werkvloer. Onze inzichten zijn niet in een laboratorium ontwikkeld, maar zijn ontstaan in samenwerkingen met technische groothandels zelf: waar we samen e-learnings mee bouwen, academies mee neerzetten en leer communities opzetten. We nemen je mee door onze top 5!
Door te profiteren van de voordelen van zowel online (= e-learning/microlearning) als offline (= fysiek) leren, zorgen we ervoor dat leren écht gaat werken. Bij Praktijkacademie Technische Groothandel zijn we groot fan van blended learning, in deze blog vertellen we daar meer over.
Wat wil je dat het leren gaat opleveren? Stel heldere KPI’s op. Is dit in lijn met je (verbeter)themas’s voor dat jaar? Hoe duidelijker iedereen betrokken is bij het gewenste resultaat, hoe logischer het is om ook jezelf daarin te willen ontwikkelen. Motiveer medewerkers door ze mee te nemen in dit proces.
Leren wordt in toenemende mate gezien als iets wat bij de medewerker zelf thuishoort. Let wel op, want dit gaat echt niet vanzelf. Dit gaat pas vanuit de medewerker zelf wanneer jij als leider richting geeft, uitnodigt en ruimte geeft zodat de medewerker zich ook maximaal ondersteund voelt bij het nemen van verantwoordelijkheid voor zijn of haar eigen ontwikkeling.