Tips om de uitleveringsgraad te verhogen
Wist is u dat een hoge klanttevredenheid een essentiële Kritische Performance Indicator (KPI) is? Hoe hoger de uitleveringsgraad, hoe hoger de klanttevredenheid is. En tevreden klanten blijven vaak terugkomen. Ook leiden tevreden klanten tot positieve online reviews. De realisatie van een hoge uitleveringsgraad is dan ook van groot belang.
Uitleveringsgraad verbeteren
Wanneer uw organisatie een uitleveringsgraad heeft van 93%, dan betekent dit dat 93% van de bestellingen geleverd worden op het juiste moment. Maar het betekent ook dat 7% van de bestellingen níet op het door de klant gewenste moment geleverd wordt. Bijvoorbeeld omdat het product niet op voorraad was. Uw onderneming voldeed op dat moment niet aan de verwachting van de klant. Met mogelijk ontevredenheid als gevolg.
Hoe verbetert u de uitleveringsgraad? 3 tips:
- Geef werknemers de tools om goed te kunnen werken
Om het werk voor elkaar te krijgen, moeten de juiste tools aanwezig zijn. Denk aan veelvoorkomende magazijnmaterialen voor etikettering, maar ook barcodescanners. - Verbeter het ontvangstproces
Orderpicken, opslag, en het verpakken van goederen kunnen zorgen voor productiviteitswinst met een hogere uitleveringsgraad als gevolg. - Zie het proces onder ogen
Door contact met de bedrijfsvloer ziet u het volledige proces met eigen ogen. Door contact met de werkvloer en goede communicatie verbeteren resultaten.
Klanten verwachten steeds snellere levertijden en een foutloze orderafhandeling. In de training Verhogen uitleveringsgraad van Praktijkacademie PiTtiG leer je hoe jij en je team dit voor elkaar kunnen krijgen.