In de spotlight: Training Offerteconversie

Menig verkoper verstuurt ‘zomaar’ even een offerte naar een klant, zonder echt te weten hoe ze de winnende offerte kunnen versturen. De vuistregel bij offertes, tijd omzetten in winst, wordt hierdoor lang niet altijd nageleefd. Terwijl je met de juiste inzet al snel een winnende offerte kan maken! Maar hoe pak je dat aan?

In de training Offerteconversie gaan we incompany aan de slag met baliemedewerkers, commerciële medewerkers, vertegenwoordigers en accountmanagers om deze winnende offerte uit te brengen naar de klant.

 

Wat wordt er geleerd tijdens deze training?

 

  1. Hoe een hogere offerte-conversie te realiseren is;

  2. Hoe het proces van offerteaanvraag tot opdrachtbevestiging foutloos in te richten is;

  3. Hoe een winnende offerte gemaakt wordt qua opzet, aanbod, structuur, tekst en visuele vormgeving;

  4. Hoe offertes krachtig en overtuigend gepresenteerd kunnen worden;

  5. Hoe offertes succesvol opgevolgd worden en resultaten brengen.

 

Hoe ziet de training eruit?

In de training Offerteconversie staat praktijk centraal! Daarom gaan deelnemers met praktische opdrachten aan de slag. Dit zijn opdrachten die gebaseerd zijn op de theorie die ze wordt geleerd tijdens de training:

  • De juiste timing van een offerte;

  • Voorbellen van offertes;

  • Nabellen van offertes;

  • Wat kun je nog doen met een verloren offerte;

  • De winnende offerte.

 

Incompany trainen

Deze training wordt aangeboden als een incompany training, wat inhoudt dat de training echt op de werkvloer plaats vindt. Onze trainer komt naar jullie organisatie om de training te geven in plaats van dat het plaatsvindt in een ‘muf’ klaslokaal.

Deze training wordt incompany aangeboden bij een groepsgrootte van minimaal 8 deelnemers.

 

Resultaten

Het mooie aan trainen bij Praktijkacademie Technische Groothandel (PiTtiG) is dat we niks zo belangrijk vinden als snel én meetbaar resultaat. Bij de training Offerteconversie kan er gemakkelijk gekeken worden hoe succesvol de training is geweest. De volgende onderdelen kunnen gemeten worden:

  • Verhouding prijsaanvragen/uitgestuurde offertes;

  • Conversieratio van offertes;

  • Percentage verloren offertes;

  • Percentage gewonnen offertes.
     

Waarom trainen bij PiTtiG?

Trainingen bij PiTtiG zijn ontwikkeld voor de technische groothandel én door de technische groothandel, waardoor ze perfect aansluiten op de leerbehoefte van deze branche. De focus ligt op praktisch- en toepassingsgericht zijn, plus is er direct resultaat te meten in de bedrijf!

Meer informatie over de training Conversieofferte of je team aanmelden? Dat kan hier!