Hoe verkoop je waarde?
Het woord ‘waarde’ is de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Het wordt te pas en te onpas gebruikt. Maar wat betekent het precies? En hoe kun je waarde aan een product of dienst toevoegen?
Betekenis van 'waarde'
Er zijn maar weinig mensen die weten waar waarde exact voor staat. De meeste mensen zullen zeggen ‘kwaliteit’, ‘beter zijn dan de concurrent’, ‘innovatie’ en meer. Waarde is dus behoorlijk abstract en voor veel mensen anders. Om een klant te overtuigen van de waarde van iets, zal je dan ook waarde tastbaar moeten maken.
Waarde verkopen
Buiten de prijs kun je waarde verkopen. Deze waarde wordt groter naarmate je meer kwantificeerbaar en emotioneel voordeel kunt benoemen. Maar hoe presenteer je die argumenten nu slim? Voor het verkopen van kwantificeerbaar en emotioneel voordeel volgen we de OKE-methode. Met de OKE-methode vertaal je orderargumenten meteen in een kwantificeerbaar en emotioneel voordeel voor je klant.
De O staat voor Orderargument;
De K staat voor Kwantificeerbaar voordeel;
De E staat voor Emotioneel voordeel.
In de opleiding PiTtiG Sales: Prestatieverbetering Technische Groothandels wordt de OKE-methode verder uitgelegd. Maar dat niet alleen. Ook de zin en onzin van het geven van korting, het bepalen van prijzen, orderargumenten, argumenteren en andere Sales-gerelateerde zaken behoren tot deze gerenomeerde Sales-opleiding.